Înscrieri/Reînscrieri 2024 – 2025
Informații privind înscrierea copiilor preşcolari în anul şcolar 2024-2025
Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023,
Articolul 30: (1) Creșele și grădinițele, ca unități de educație timpurie, fac parte din sistemul național de învățământ preuniversitar și oferă copiilor antepreșcolari cu vârste cuprinse între 3 luni și 3 ani, respectiv copiilor preșcolari cu vârste între 3 și 6 ani servicii integrate de educație și evaluări anuale, în baza cărora se efectuează raportul descriptiv de evaluare referitor la dezvoltarea fizică și la formarea competențelor cognitive și socioemoționale, prevăzut la art. 99 alin. (1).
Ordinul nr. 4.018 din 15 martie 2024 privind aprobarea Metodologiei-cadru de înscriere a copiilor în unităţi de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preşcolar şi/sau antepreşcolar şi în servicii de educaţie timpurie complementare:
Articolul 10: (2) Părinţii/Reprezentanţii legali ai copiilor cu vârsta cuprinsă între 3 şi 6 ani pot solicita înscrierea copiilor lor în unităţi de învăţământ depunând, pe locurile libere rămase după operaţiunea de reînscrieri, o cerere-tip de înscriere la unitatea de învăţământ aleasă ca primă opţiune, însoţită de documentele justificative.
Articolul 11: (1) În situaţia în care într-o unitate de învăţământ numărul cererilor-tip de înscriere primite de la părinţii /reprezentanţii legali ai copiilor este mai mare decât numărul de locuri libere definit conform art. 10 alin. (3), comisia de înscriere şi distribuire din unitatea de învăţământ selectează copiii în ordinea descrescătoare a vârstei şi aplică criterii de departajare generale şi specifice, stabilite în conformitate cu prevederile prezentei metodologii-cadru, în vederea stabilirii celor care vor fi admişi.
(3) Criteriile generale de departajare care se aplică în situaţia prevăzută la alin. (1) pentru nivelul preşcolar sunt următoarele :
- a) copilul are vârsta de 4 sau 5 ani împliniţi la data de 1 septembrie;
- b) domiciliul copilului/reşedinţa/locul de muncă al unuia dintre părinţi/al reprezentantului legal este situat în apropierea unităţii de învăţământ unde părintele/ reprezentantul legal depune cererea-tip de înscriere;
- c) cel puţin unul dintre părinţi/reprezentantul legal al copilului urmează o formă de învăţământ la zi;
- d) existenţa unui document care dovedeşte că beneficiază de tutelă sau de o măsură de protecţie speci-
ală stabilită în condiţiile Legii nr. 272/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- e) existenţa unui document care dovedeşte că este în grija unui singur părinte (familie monoparentală)
/existenţa unui document care dovedeşte că părintele/ reprezentantul legal al copilului are 3 sau mai
mulţi copii (familie numeroasă);
- f) ambii părinţi/părintele unic/reprezentantul legal ai/al copilului lucrează sau cel puţin unul dintre ei se încadrează în una dintre situaţiile:
(i) pensionat în conformitate cu prevederile legale;
(ii) cu certificat de handicap;
(iii) şomer, în căutarea unui loc de muncă, cu documente doveditoare de la Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă;
- g) existenţa unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului şi/sau a certificatului de orientare şcolară şi profesională eliberat de CJRAE/CMBRAE;
- h) existenţa unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învăţământ respectivă, în anul şcolar pentru care se face înscrierea.
(4) Unităţile de învăţământ cu grupe de nivel preşcolar şi/sau antepreşcolar cu program prelungit se adresează cu prioritate părinţilor care lucrează şi, în acest sens, ambii părinţi vor depune la dosarul de înscriere adeverinţe de angajat.
(6) În cazul în care numărul cererilor de înscriere este mai mare decât numărul de locuri libere, repartizarea copiilor în învăţământul antepreşcolar/ preşcolar se face în ordinea descrescătoare a numărului de criterii generale de departajare cumulate de către fiecare copil: se repartizează la început copiii care îndeplinesc cele mai multe dintre criteriile menţionate la alin. (2) sau (3) şi, apoi, în ordine, copiii care îndeplinesc patru, trei dintre criterii, două sau doar unul dintre criteriile menţionate la alin. (2)/alin. (3).
(7) În caz de egalitate pe ultimele locuri, pentru copiii care îndeplinesc acelaşi număr de criterii generale de departajare se va lua în considerare ordinea criteriilor menţionate la alin. (3).
Procedura de reînscriere şi înscriere a copiilor în unităţi de învăţământ preuniversitar cu grupe de nivel preşcolar şi/sau antepreşcolar
Articolul 16
(1) Înscrierea copiilor antepreşcolari şi preşcolari în unităţi de învăţământ şi în servicii de educaţie timpurie complementare se face prin depunerea unei cereri-tip de înscriere, însoţită de documente justificative.
(2) Cererea-tip de înscriere se poate transmite prin e-mail, cu confirmare de primire, sau se poate depune la sediul unităţii de învăţământ la care părintele/ reprezentantul legal doreşte înscrierea copilului, în perioada prevăzută de calendarul înscrierii copiilor în unităţi de învăţământ preuniversitar cu grupe de nivel preşcolar şi/sau antepreşcolar şi în servicii de educaţie timpurie complementare. În cazul înscrierii într-o unitate de învăţământ cu grupe de nivel preşcolar şi/sau antepreşcolar, părintele/reprezentantul legal are posibilitatea înregistrării a trei opţiuni în cererea-tip de înscriere.
(3) În situaţia transmiterii prin e-mail, părintele va transmite unităţii de învăţământ o declaraţie pe propria răspundere cu privire la veridicitatea informaţiilor completate în cerere.
(4) Validarea cererii-tip de înscriere este obligatorie şi se face la unitatea de învăţământ la care părintele /reprezentantul legal solicită înscrierea şi constă în compararea datelor introduse în aplicaţia informatică cu documentele transmise/depuse de către acesta.
(5) În situaţia depunerii cererii-tip de înscriere şi a documentelor justificative direct la unitatea de învăţământ, verificarea şi validarea datelor introduse se fac în prezenţa părintelui/reprezentantului legal şi a cel puţin unui membru din comisia de înscriere şi distribuire, conform programării realizate de către unitatea de învăţământ.
Pentru cererile-tip de înscriere transmise prin e-mail, cu confirmare de primire, validarea cererii-tip se va face la unitatea de învăţământ la care părintele/reprezentantul legal a transmis cererea.
(6) Dosarul de înscriere a copilului într-o unitate de învăţământ cuprinde următoarele documente:
- a) copie de pe certificatul de naştere al copilului;
- b) copie de pe actele de identitate ale părinţilor/ reprezentantului legal;
- c) adeverinţă de angajat pentru fiecare dintre părinţi/reprezentantul legal sau adeverinţă privind perioada concediului de creştere şi îngrijire a copilului, pentru tipul de program prelungit, respectiv pentru înscrierea în învăţământul antepreşcolar;
- d) alte documente doveditoare care fac obiectul criteriilor generale sau specifice de înscriere şi care sunt analizate în timpul procesului de înscriere.
(7) La dosarul de înscriere se adaugă, la începutul anului şcolar, următoarele documente:
- a) adeverinţă de la medicul de familie în care se menţionează că respectivul copil este sănătos clinic; adeverinţa este necesară în prima zi de prezentare a copilului în unitatea de învăţământ;
- b) avizul epidemiologic/dovada de vaccinare întocmit(ă) conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătăţii, cu privire la intrarea copilului în colectivitate, eliberat(ă) de medicul de familie al copilului înainte de a începe frecventarea unităţii.
Articolul 17: (1) În situaţia în care cererea-tip de înscriere se completează la sediul unităţii de învăţământ la care se doreşte înscrierea copilului, completarea datelor în aplicaţia informatică se face în prezenţa părintelui/reprezentantului legal, de către un membru al comisiei de înscriere şi distribuire din unitatea de învăţământ, desemnat de director. În acest caz, imediat după completarea cererii-tip de înscriere, se realizează validarea acesteia.
(2) Părintele/Reprezentantul legal prezintă, în momentul completării cererii-tip de înscriere la unitatea de învăţământ sau, după caz, în momentul validării acesteia, actul de identitate propriu şi certificatul de naştere al copilului, în original, precum şi copii ale acestora, pentru a fi certificate conform cu originalul de către membrul desemnat din cadrul comisiei de înscriere şi distribuire de la nivelul unităţii de învăţământ.
(3) Părinţii divorţaţi depun la înscriere dovada modului în care se exercită autoritatea părintească şi la care dintre ei a fost stabilită locuinţa minorului. Dacă există custodie comună, celălalt părinte trebuie să completeze o declaraţie cu privire la acordul privind înscrierea la unitatea respectivă.
Articolul 18: (1) Inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ informează părinţii prin afişare la avizier şi postare pe siteurile instituţiilor, după caz, cu privire la faptul că Sistemul informatic integrat al învăţământului din România (SIIIR-https://www.siiir.edu.ro/siiir/) nu permite înscrierea la mai multe unităţi de învăţământ.
(2) În cazul în care SIIIR semnalează că pentru copilul respectiv a mai fost depusă o cerere de înscriere la altă unitate de învăţământ, înscrisă în baza de date, întrucât a fost validată, dosarul de înscriere nu este acceptat şi rămâne valabilă opţiunea deja asumată pentru acea unitate de învăţământ.
(3) Pentru validarea cererii-tip de înscriere, în situaţia în care părintele/reprezentantul legal depune direct documentele la unitatea de învăţământ, un membru al comisiei de înscriere din unitatea de învăţământ tipăreşte fişa completată, în prezenţa părintelui.
(4) Validarea cererii-tip tipărite poate fi realizată doar prin semnătură la sediul unităţii de învăţământ.
Articolul 19: (1) După încheierea perioadei de completare şi validare a cererilor-tip de înscriere, cuprinderea copiilor antepreşcolari şi preşcolari în unităţi de învăţământ se face în trei etape succesive, conform calendarului înscrierii copiilor preşcolari în anul şcolar 2024-2025
Modalitate de înscriere:
- Depunerea dosarului la secretariatul grădiniței în perioada:
- Etapa I: 27-31.05.2024
- Etapa a II-a : 17-21.06.2024
- Etapa de ajustări: 19-29.08.2024
PROGRAM ÎNSCRIERI
LUNI – JOI- 900-1700
VINERI- 1000-1400
Prin email: gradinita1zalău@yahoo.com
– cererile se transmit pe adresa de email, împreună cu documentele solicitate
– înregistrarea cererii va fi confirmată printr-un email transmis pe adresa de email a celui care a
depus cererea.
Pentru cererile-tip de înscriere transmise prin e-mail cu confirmare de primire, validarea cererii-tip se va face la unitatea de învăţământ la care părintele/reprezentantul legal a transmis cererea, conform programului de la pct. 1.
Mai multe informații se găsesc în Anexa nr. 1 la ordinul ME nr. 4.319/26.05.2023 privind aprobarea Metodologiei-cadru de înscriere a copiilor în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și în servicii de educație timpurie complementare https://www.edu.ro/sites/default/files/_fi%C8%99iere/Minister/2023/preuniversitar_root/inscriere_Educatie_timpurie/Anexa_1_OM_4319_2023_Metodologie_ET.pdf
Director – prof. MAXIM ALINA MONICA
Informații privind calendarul și procesul de reînscriere și înscriere a copiilor în grădiniță pentru anul școlar 2024-2025
Pentru asigurarea cuprinderii copiilor cu vârste între 3 şi 6 ani în învăţământul preşcolar, în anul școlar 2024-2025, Ministerul Educației a aprobat derularea succesivă a următoarelor etape:
- reînscrierea copiilor care frecventează grădinița în acest an şcolar şi doresc să o frecventeze și în anul școlar 2024-2025 – cu începere din data 20 mai 2024;
- înscrierea copiilor nou-veniți – cu începere din data de 27 mai 2024.
Grădinița cu Program Prelungit Nr. 1 Zalău, funcționează cu un număr de 7 grupe la secția română, 2 grupe la secția maghiară și o grupă la secția germană.
Numărul de locuri aprobat în planul de școlarizare pentru anul școlar 2024-2025:
GRUPA | SECȚIA | NUMĂR GRUPE | NUMĂR PREȘCOLARI |
MICĂ | ROMÂNĂ | 3 | 60 |
MIJLOCIE | ROMÂNĂ | 2 | 50 |
MARE | ROMÂNĂ | 2 | 50 |
GRUPA MICĂ | MAGHIARĂ | 1 | 20 |
GRUPA COMBINATĂ | MAGHIARĂ | 1 | 25 |
GRUPA MARE | GERMANĂ | 1 | 25 |
TOTAL | 10 | 230 |
După finalizarea etapei de reînscriere, numărul de locuri rămase vacante pentru anul școlar 2024-2025, va fi publicat pe site-ul, pagina de facebook și la avizierul grădiniței, împreună cu criteriile generale pentru înscrierea copiilor nou-veniți.
GRAFICUL PRIVIND REÎNSCRIEREA COPIILOR ÎN GRĂDINIȚĂ
20-24.05.2024 – REÎNSCRIEREA COPIILOR CARE FRECVENTEAZĂ GRĂDINIŢA ÎN ACEST AN ŞCOLAR.
Reînscrierea copiilor în grădiniţă se realizează prin completarea de către părinţi/tutori legali a cererii de reînscriere a copiilor până la data de 22.05.2024, ora 1600.
23.05.2024 – înregistrarea cererilor în aplicaţia SIIR
24.05.2024– afişarea rezultatului şi a numărului de locuri libere după finalizarea etapei de reînscrieri
Cererile de reînscriere (formular tip) se completează de către părinţi/tutori legali şi se transmit letric cadrelor didactice de la grupa unde este înscris copilul. Nedepunerea cererii în termen atrage nulitatea cererii.
Director – prof. MAXIM ALINA MONICA
CALENDARUL
reînscrierii și înscrierii copiilor antepreşcolari şi preşcolari în anul şcolar 2024-2025
Etapa | Descrierea etapei | Perioada |
Etapa de reînscrieri | Sunt reînscrişi copiii care au frecventat unitatea de învăţământ în anul şcolar curent şi care urmează să o frecventeze şi în anul şcolar următor, ca urmare a exprimării acestei opţiuni de către părinţii/reprezentanţii legali ai acestora, printr-o cerere scrisă.Pentru unităţile de învăţământ care au şi grupe de nivel antepreşcolar, în baza continuităţii, copiii de 3 ani din grupa mare de la creşă pot fi reînscrişi în grupa mică de la grădiniţă, în limita locurilor disponibile pentru acest nivel de vârstă şi în ordinea descrescătoare a vârstei, dacă părinţii solicită acest lucru. În situaţia în care, prin aplicarea criteriului vârstei, numărul cererilor depăşeşte numărul locurilor disponibile, departajarea se face prin aplicarea criteriilor generale, respectiv specifice de departajare, menţionate la art. 6 din Metodologia-cadru de înscriere a copiilor în unităţi de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preşcolar şi/sau antepreşcolar şi în servicii de educaţie timpurie complementare, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 4.018/2024. | 20-24 mai 2024 |
Afişarea rezultatului şi a numărului de locuri libere după finalizarea etapei de reînscrieri | 24 mai 2024, ora 14.00 |
Etapa | Descrierea etapei | Perioada | |||
Etapa I din cadrul procesului de înscrieri | Copiii sunt înscrişi în această etapă pe baza dosarelor depuse la unităţile de învăţământ de către părinţii/reprezentanţii legali ai acestora şi a celor trei opţiuni exprimate, în limita locurilor din planul de şcolarizare aprobat, după încheierea etapei de reînscrieri. | 27 mai-14 iunie 2024
· 27-31 mai 2024 -colectarea cererilor · 3-5 iunie 2024- procesarea cererilor din faza I (prima opţiune) · 6-10 iunie 2024- procesarea cererilor din faza a II-a (a doua opţiune) · 11-12 iunie 2024- procesarea cererilor din faza a III-a ( a treia opţiune) |
|||
Afişarea rezultatului şi a numărului de locuri libere rămase după prima etapă de înscrieri | 14 iunie 2024, ora 14.00 | ||||
Etapa a II-a din cadrul procesului de înscrieri | În această etapă se realizează înscrierea copiilor, pe locurile libere rămase în urma derulării primei etape, pe baza dosarelor depuse la unităţile de învăţământ de către părinţii/reprezentanţii legali ai acestora şi a celor trei opţiuni exprimate în noile cereri de înscriere depuse. | 17 iunie-5 iulie 2024
· 17-21 iunie 2024 -colectarea cererilor · 24-26 iunie 2024- procesarea cererilor din faza I (prima opţiune) · 27 iunie -1 iulie 2024- procesarea cererilor din faza a II-a (a doua opţiune) · 2-4 iulie 2024- procesarea cererilor din faza a III-a ( a treia opţiune) |
|||
Afişarea rezultatului şi a numărului de locuri libere rămase după a doua etapă de înscrieri | 5 iulie 2024, ora 14.00 | ||||
Etapa de ajustări | În această etapă se realizează înscrierea copiilor care nu au fost înscrişi în primele două etape din lipsă de locuri sau din diferite alte motive sau care nu au participat la primele două etape, pe locurile rămase libere în urma derulării celei de-a doua etape a înscrierilor, pe baza unei proceduri specifice elaborate de ISJ/ISMB şi pe baza dosarelor depuse de părinţi la inspectoratul şcolar.
La această etapă au acces următoarele categorii de copii: – copiii care au rămas nerepartizaţi după derularea celor două etape anterioare, cu prioritate cei de 4 ani şi de 5 ani; – copiii care au solicitat înscrierea în clasa pregătitoare din învăţământul primar şi nu au fost admişi ca urmare a avizului negativ al CJRAE/CMBRAE; |
19-29 august 2024 | |||
Afişarea rezultatului şi a numărului de locuri libere după etapa de ajustări | 30 august 2024, ora 14.00 | ||||
Introducerea în SIIIR a tuturor copiilor înscrişi în anul şcolar 2024-2025 în unităţile de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preşcolar şi/sau antepreşcolar, repartizarea pe formaţiuni de studiu | 9 septembrie 2024, ora 16.00 |
||||
⇒ ÎNFORMAȚII PRIVIND ÎNSCRIEREA COPIILOR ÎN ANUL ȘCOLAR 2024-2025